vlindertuin beratantempel/meer Tanalot en markt. - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Marian Polen - WaarBenJij.nu vlindertuin beratantempel/meer Tanalot en markt. - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Marian Polen - WaarBenJij.nu

vlindertuin beratantempel/meer Tanalot en markt.

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

28 Mei 2016 | Indonesië, Jimbaran

Vanmorgen om 8 uur hadden we weer afgesproken met onze gids.dit keer zijn we eerst na een tropische regenbui die goed voor t stof was naar tanaloth gereden. Een mooie omgeving. De tempel stond al in het water, want het was opkomende vloed, maar dit vonden we niet erg. We hebben er toch genoeg gezien. De oceaan, rotsen en omgeving was mooier. hierna door naar de vlindertuin. Deze was echt gaaf. Diverse vlinders op ons gehad en gezien.ook een hele grote mot/vlinder die maar 5 dagen leeft.hij heeft aan t einde van zijn vleugels twee slangenkoppen als bescherming zitten. Hierna zijn we door t binnenland met rijstvelden naar een mooi restaurant met prachtig uitzicht gereden voor de lunch. De heerlijkste saté ever gegeten bij een buffet. Maar een mens gaat wel verlangen naar een prak andijvie met een bal gehakt. Na weer de nodige scooters getrotseerd te hebben zijn we naar een lokale markt gereden. Een scooter kost hier ca 600 euro, dus t is geen wonder dat de hele bevolking hierop rijd. We hebben er duizenden gezien. Onbegrijpelijk hoe ze hier rijden en wat ze er allemaal op vervoeren. Echt een cultuurschok. Zou hier nog voor geen miljoen durven rijden. Coen ook niet. Ook geen auto.op de markt een bloesje gekocht voor 5 euro. Mens helemaal blij. Ik ook. Waar gaat t over. Na weer een tentatie om door het stadje te komen met dat verkeer, doorgereden naar het Beratanmeer en tempel. Dit was een prachtig aangelegen tuin met diverse bloemen en de tempel zelf. Dit was de tempel van de godin van het water. Nou t zal allemaal wel. De omgeving was erg mooi. Toen een paar uur durende rit van 26 km. Echt wat een verkeer zeg. We kwamen helemaal gaar aan. Nog lekker een ijsje gegeten, kop thee met een paar kaakjes. We hebben nog wat op balkon gedronken en zijn om 10 uur naar bed gegaan. Volgende week gaan we nog naar het apenbos, een mooi strand en een orchideeëntuin. Tot die tijd lekker luieren in het zwembad. T is nu al weer bloedjeheet en nog geen half 7. Thats all folks. Tot later

• 29 Mei 2016 - 00:47

Kees & Lucien:

Kijk maar uit dat ze je niet willen houden in de apentuin. Een blonde aap hebben ze vast nog niet!
    Geniet met volle teugen!

• 29 Mei 2016 - 08:38

Emma:

Wat zien jullie een mooie dingen. Door al die foto's van Indonesisch eten heb ik het ook maar gemaakt, ook met sate en kroepoek en een eitje en ijs toe, was heerlijk. Maar vandaag ga ik aan de andijvie met een gehaktbal, heerlijk die afwasseling. Hier is het nu ook lekker weer. Jammer dat je geen orchideeen kan meenemen, wat een mooie kleuren. En mooi al die vlinders, ik ga denk ik maar gauw weer eens naar Blijdorp voor de vlinders en apen. Groetjes , weer geen thee bij jullie gedronken

• 29 Mei 2016 - 14:05

Anja Hulst:

Hallo Coen en Marian,

Zo te horen hebben jullie het prima naar de zin, fijn hoor!
    Leuk om de verslagen te lezen. Het geeft een goed beeld van wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Nog een hele fijne tijd!!