Vervolg Balitour B - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian Polen - WaarBenJij.nu Vervolg Balitour B - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian Polen - WaarBenJij.nu

Vervolg Balitour B

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

21 Mei 2016 | Indonesië, Sanur

Ja daar zijn we weer met het vervolg. Het voeren van de olifanten was helemaal super. Vond het alleen zielig, daarom hebben we eten gekocht. Zag een traan bij de olifant. Hierna kregenwe een dierenahow met roofvogels, apen en andere beesten. Heb een adelaar op mijn hand gehad, zo gaaf. Hierna zijn we naar een autenthiek Balinees huis geweest. Echt apart. Opa en oma slapen buiten want die doen toch niks meer. Vader en moeder slapen apart in een klein kamertje op een mat en de kinderen hebben een hokje om in te slapen. Ook op een mat. De wc was een gat in de grond en de keuken was een hok om in te klimmen. Wat een contrasten met de rest. We hebben vandaag wel honderd duizend scooters gezien. T is zaterdag dus alles stapt op de scooter voor voetbalwedstrijden en hanengevechten. Dit hebben we gelukkig niet gezien. Wel de poten die werden opgehangen als ze gwonnen hadden. Getver die arme beesten allemaal in een klein mandje. Hierna zijn we doorgereden naar de binnenlanden van Bali. Erg mooi. Hier mochten we meedoen met het oogsten van de rijst in de bloedhitte. Daarna kwam onze gids een bekende tegen, die a raison van 50.000 is €3,50 even een paar kokosnoten uit een grote palm ging halen. De man was volgens ons dik 70 maar klom als een aap in een 30 meter hoge boom om tussendoor nog even een hijs van zijn shaggy te nemen. Daarna werd de kokosnoot opengemaakt en hebben we de klappermelk opgedronken. Hier zat niet veel smaak aan. Als ze rijpen krijg je eigelijk pas de echte melk. Toen weer via Sanur terug via de gids zijn huis. Hij wilde zijn kinderen even laten zien. Schatjes, al begon de jongste gelijk te huilen. Hij vroeg nog of we zijn ritueel van bidden en offeren wilden zien. Was wel even leuk, maar wij zijn toen door zijn chauffeur naar het hotel gebracht. Hij moest bidden omdat zijn zoon 5,5 jaar was geworden. Nou ik ga proberen foto s er op te zetten. Als t niet lukt want is een drama hierop dan komen ze later op facebook.

• 21 Mei 2016 - 17:34

Coen:

Een hoop gedaan en gezien weer !! :)

• 22 Mei 2016 - 19:31

Peter Schul:

Leuk Marian en Coen zo die verslagen van jullie vakantie, net of je er ook een beetje bij bent, veel foto's al op fb gezien, ziet er geweldig uit. Mooi land.