Rondtrip A Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marian Polen - WaarBenJij.nu Rondtrip A Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marian Polen - WaarBenJij.nu

Rondtrip A Bali

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

17 Mei 2016 | Indonesië, Denpasar

Vanmorgen rond 8 uur kwam Made ( de gids ) ons halen. Het hele programma werd omgegooid vanwege het weer. Hij dacht dat t zou gaan regenen, maar we hebben drie druppels op de auto gehad. Allereerst zijn we naar een vogelpark gegaan met tropische vogels uit Bali, Java, Sumatra en Sulawesi. Was erg leuk met op het eind een vogelshow. Hierna een reptielenhuis, waar je zo bij de krokodillen kon komen. We vonden t maar gevaarlijk.Daarna hebben we een batikfabriek bezocht, was erg interessant en hebben we alvast 1 sarong gekocht voor later op de dag een tempel.
Hierna zijn we doorgegaan naar Ulan Bator, een erg mooi meer.
Hier worden de doden zo aan het meer in de zon gelegd. We hoefden dit niet te zien. Zelfs de gids was over zijn nek gegaan de eerste keer vertelde hij. Hier was ook een vulkaan gelegen van 1770 mtr hoog. Alles leek heel erg op Zwitserland en zou je niet verwachten. hier hebben we in een restaurant met zijn drieën geluncht met hoe kan t ook anders, een Indisch buffet.daarna weer door naar een koffieplantage met een proeverij. Erg leuk. Coen heeft poepkoffie gedronken. Dit is koffie gemaakt van de poep die door de lulak een soort katachtig beest uitgescheten is. Vandaar de naam poep. Hij vond t erg lekker. Hier wat leuke souveniertje gekocht. Daarna zijn we naar de rijstterrassen van Ubud gereden, wat een prachtig stukje natuur is. Coen heeft eindelijk zijn rijstnoedje opgedaan.foto s volgen nog. Hier hebben we de tweede sarong gekocht, die heel wat goedkoper was. Maar goed de eerste kan ik altijd nog als tafellaken gebruiken. Al die tijd was het Gigadruk op de weg. Alles crosst door elkaar en brommers met meerdere personen erop, kinderen en gigaveel bagage. T is een godswonder dat er niks gebeurd is onderweg. Wat ik wel vreselijk vind zijn de vele honden en puppies die hier tussen het verkeer lopen. De kippen die in een klein mandje in de bloedhete staan enz. Ik kik maar niet. Toen op naar de dorpstempel. Naam weet ik niet meer, maar boeit ook niet zo. Die had ons gestolen mogen worden. Nog 1 tempel gaan we bekijken. Er zijn er gelukkig maar 650.000nou zoals ik al zei. Foto' s volgen morgenochtend als t internet iets sneller gaat.

• 17 Mei 2016 - 13:13

Naomi:

Klinkt gaaf hoor! Ben benieuwd naar de foto's! En geen Kopi loewak meenemen voor ons hoor! Is wel de duurste koffie van de wereld maar ik hou het bij thee :)

• 17 Mei 2016 - 13:25

Edda:

Klinkt goed Marian, geniet ervan!

• 17 Mei 2016 - 13:26

Emma:

Klinkt heel leuk en vermoeiend.Ben benieuwd naar de foto's. Ja ze zijn daar niet echt aardig voor de dieren, wil ik ook nooit zien. Gelukkig zijn jullie niet opgegeten door een krokodil. Wanneer jullie terug zijn willen jullie denk ik alleen nog maar hollandse kost eten. Groetjes

• 17 Mei 2016 - 15:09

Esther:

Wat leuk die verslagen, fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Geniet er van en we kijken uit naar het volgende verslag.

• 17 Mei 2016 - 15:42

Murphy:

Wat leuk dat jullie is de streek zitten waar mijn ouders vandaan komen

• 17 Mei 2016 - 15:58

Marian Van Polen:

Ja zeg dat Murphy. Hij doet er helaas een eeuw over om de foto s erop te zetten

• 18 Mei 2016 - 08:11

Carla:

Leuk om die verhalen te lezen.Geniet er maar lekker van